Schoolreglement
- 1. Algemene bepalingen
- 2. Engagementsverklaring
- 3. Sponsoring
- 4. Kostenbeheersing
- 5. Extra-murosactiviteiten
- 6. Huiswerk, agenda’s, rapporten, evaluatie en schoolloopbaan
- 7. Afwezigheden en te laat komen
- 8. Schending van de leefregels, preventieve schorsing, tijdelijke en definitieve uitsluiting
- 9. Getuigschrift basisonderwijs
- 10. Onderwijs aan huis en synchroon internetonderwijs
- 11. Schoolraad, ouderraad en leerlingenraad
- 12. Leerlingengegevens en privacy
- 13. ICT-materiaal ter beschikking gesteld door de school, gebruik van smartphone, eigen tablet/laptop, trackers of andere gelijkaardige toestellen, internet en sociale media
- 14. Absoluut en permanent rookverbod
- 15. Leerlingenbegeleiding
- 16. Leersteun voor leerlingen met een GC-verslag en voor leerlingen met een IAC-verslag
- 17. Deconnectie
Art. 5
§ 1 Oudercontacten
De school organiseert op geregelde tijdstippen oudercontacten. De ouders en de school zelf kunnen op eigen initiatief bijkomende oudercontacten voorstellen.
De ouder(s) woont (wonen) de oudercontacten bij.
Via de infobrochure vernemen de ouders hoe dit in de praktijk in zijn werk gaat. De concrete data worden tijdig meegedeeld met de wekelijkse nieuwsbrief.
§2 Voldoende aanwezigheid
De ouders zorgen ervoor dat hun kind elke schooldag en op tijd naar school komt.
§3 Deelnemen aan individuele begeleiding
Sommige kinderen hebben nood aan een individuele begeleiding. Voor kinderen die daar nood aan hebben, werkt de school vormen van individuele ondersteuning uit en ze maakt daarover afspraken met de ouders zoals voorzien in het zorg- en gelijke onderwijskansenbeleid van de school.
De ouders ondersteunen op een positieve manier de maatregelen die in samenspraak genomen zijn.
§4 Nederlands is de onderwijstaal van de school
Ouders moedigen hun kind(eren) aan om Nederlands te leren.
Ouders ondersteunen de initiatieven en de maatregelen die de school neemt om de eventuele taalachterstand van hun kind(eren) weg te werken.